Bezdrátové nabíječky Tesla ve vozech Model 3 a Model Y mají pověst přílišného zahřívání telefonů. Uživatelé hlásí, že při běžném Qi nabíjení cívka i mobil dosahují 50–60 °C, což vede k nucenému přerušení nabíjení.

Problém: Tesla do základní konstrukce nezahrnula žádný kovový rozváděč ani reálný teplotní senzor, spoléhá čistě na proudění vzduchu pod odkládací přihrádkou.

Čínská oprava (Model Y Long Range): nová verze zahrnuje hliníkovou tepelnou podložku, kovový rozváděč s termistorem a upravené odvětrání pod přihrádkou. Teplotní senzor komunikuje s řídící jednotkou MCU a při překročení teploty automaticky sníží nabíjecí výkon.

Co bychom rádi viděli i globálně:

  • Integrovaný kovový rozváděč mezi cívkou a krytem pro lepší odvod tepla
  • Reálný teplotní senzor (NTC/termistor) napojený na MCU
  • Vylepšené chlazení – hliníkový kryt nebo otvory pro cirkulaci vzduchu
  • Dynamické řízení proudu podle aktuální teploty cívky a telefonu
  • Upozornění v infotainmentu ⚠️ při přehřátí a možnost nastavit limity
  • OTA aktualizace firmwaru pro další optimalizace
  • API pro zobrazování historie nabíjení ve smartphonech

Zdroj: Not a Tesla App