Tesla nedávno představila nový režim FSD zvaný ‚Mad Max‘, který slibuje jízdu způsobem téměř lidské obratnosti 🤖: rychlé předjíždění, plynulé změny jízdního pruhu a vyšší maximální rychlosti na místních komunikacích.

Regulátor NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) však reagoval na stížnosti řidičů a sérii nehod. Zahájil předběžné šetření ⚠️, aby zjistil, zda:

  • režim FSD ‚Mad Max‘ neporušuje dopravní předpisy (například překračování rychlostních limitů),
  • konfigurace systému nepředstavuje nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu,
  • zaznamenané incidenty (několik nehod a náhlých zabrzdění) nejsou způsobeny chybami softwaru.

NHTSA požaduje od Tesly poskytnutí dat o jízdách a okolnostech incidentů do 30 dnů. To by mohlo zpozdit uvedení plně autonomního režimu na trhy mimo USA a přidat další regulační překážky 🚧.

Pro majitele FSD to znamená, že i přes pokroky v umělé inteligenci a sběr dat z reálných jízd mohou nastat omezení či dočasné stažení funkce.

Zatímco Tesla zdůrazňuje, že ‚Mad Max‘ režim je stále v beta fázi a vyžaduje pozornost řidiče, NHTSA sleduje každý krok. Budoucnost autonomní jízdy tak zůstává nejistá…

Zdroj: Not a Tesla App